תפריט ראשי
No products in the cart.
משלוח חינם לכל הארץ בכל הזמנה מעל 500 ₪ *לא כולל ריהוט

היתרונות הבולטים של מנוף העמדה

מנוף העמדה הוא כלי חיוני במרכזי שיקום אורטופדיים, הממלא תפקיד מכריע בתהליך של סיוע לאנשים עם מוגבלות בניידות להחזיר את עצמאותם ותפקודם. מכשיר זה, המכונה בדרך כלל “מסגרת עמידה” או “מנוף עומד”, מספק תמיכה ויציבות לאנשים עם ליקויים אורטופדיים, ומאפשר להם לעמוד זקוף ולעסוק בפעילויות נושאות משקל.

יתרונות פיזיים

אחד היתרונות העיקריים של מנוף העמדה הוא יכולתו לקדם את בריאות השרירים והשלד. כאשר אנשים עם מוגבלות בניידות מוגבלים לישיבה או שכיבה לתקופות ממושכות, השרירים והעצמות שלהם עלולים להיחלש, מה שמוביל למגוון של סיבוכים כגון ניוון שרירים, נוקשות מפרקים וירידה בצפיפות העצם. על ידי מתן אפשרות למטופלים לעמוד ולשאת משקל על הגפיים התחתונות, מנוף העמדה מסייע במאבק בבעיות אלו, מקדם את כוח השרירים, גמישות המפרקים ובריאות העצם.

יתרונות פסיכולוגיים

בנוסף ליתרונות הפיזיים, מנוף העמדה מציע גם יתרונות פסיכולוגיים רבים. היכולת לעמוד זקוף יכולה לשפר משמעותית את ההערכה העצמית, הביטחון והרווחה הנפשית הכללית של האדם. פעולת העמדה מביאה לתחושת העצמה, המאפשרת לאנשים להרגיש תחושת שליטה רבה יותר על גופם וחייהם. יתר על כן, תנוחת העמדה מאפשרת אינטראקציות חברתיות טובות יותר, מכיוון שהיא מביאה אנשים לגובה העיניים עם אחרים, משפרת את התקשורת ומטפחת תחושת הכלה.

שיפור שיווי משקל

מנוף העמדה ממלא תפקיד חיוני במרכזי שיקום אורטופדיים שכן הוא מקל על אימון פונקציונלי ופעילויות יומיומיות. על ידי תרגול פעילויות נושאות משקל בסביבה נתמכת ומבוקרת, אנשים יכולים לעבוד על שיפור שיווי המשקל, הקואורדינציה והיכולת התפקודית הכוללת שלהם. זה, בתורו, משפר את יכולתם לבצע משימות חיוניות כמו הליכה, העברה ממשטח אחד למשנהו וביצוע פעילויות טיפול עצמי כמו הלבשה וטיפוח.

מקל על לחץ באזורים פגיעים

יתרה מכך, מנוף העמדה משמש כלי רב ערך במניעה וניהול של סיבוכים משניים. חוסר תנועה ממושך יכול להוביל לבעיות כמו פצעי לחץ, בעיות במחזור הדם וקשיי נשימה. על ידי מתן אפשרות לאנשים לעמוד, מנוף העמדה מסייע בהקלת לחץ על אזורים פגיעים, מקדם את זרימת הדם ומשפר את תפקוד הריאות.

 

לסיכום

לידית העמדה חשיבות עליונה במרכזי שיקום אורטופדיים. השימוש בו בטיפול באנשים עם מוגבלות בניידות מסייע בשיפור בריאות השרירים והשלד, משפר את הרווחה הפסיכולוגית, מקל על אימון תפקודי ומונע סיבוכים משניים. על ידי מתן אפשרות ליחידים לעמוד ולעסוק בפעילויות נושאות משקל, מנוף העמדה ממלא תפקיד מכריע בהחזרת העצמאות, קידום הבריאות הכללית ושיפור איכות החיים של העוברים שיקום אורטופדי.

דלג לתוכן
הגעת לתפריט הנגישות, לחץ ENTER על מנת לדלג על התפריט.