תפריט ראשי
No products in the cart.
משלוח חינם לכל הארץ בכל הזמנה מעל 500 ₪ *לא כולל ריהוט

כל מה שחשוב לדעת על רמפות לנכים

רמפה לאנשים בכיסאות גלגלים היא מרכיב מכריע ביצירת סביבה מכילה ונגישה. עם התקדמות הטכנולוגיה והעיצוב, ישנם סוגים שונים של רמפות זמינות כיום אשר יוכלו לענות על הצרכים המגוונים של משתמשים בכיסא גלגלים. דגמים אלו כוללים רמפות מודולריות, רמפות סף, רמפות ניידות ורמפות קבועות. לכל סוג יש תכונות ויתרונות משלו, כגון יכולת כוונון, קלות התקנה וניידות.

גודל והתאמה

בעת התקנה או רכישת רמפה, יש לקחת בחשבון מספר שיקולים על מנת להבטיח את יעילותה ובטיחותה. בראש ובראשונה, חיוני לבצע הערכה של דרישות הספציפיות של המשתמש בכיסא גלגלים. בין אם מדובר בשימוש ביתי ובין אם מדובר בשימוש משתנה כמו רכב, מקום עבודה וכו. כמו כן יש להעריך בקפידה גורמים כגון שיפוע ואורך הרמפה, רוחב ויציבות, מרקם פני השטח למשיכה ונוכחות של מעקות. זאת בשל ששימוש באזורים שונים בבית או במקם העבודה, עלולים להניב דרישות אחרות של רוחב, משטח וכו. אך ברכישה של רמפה לנכים יש לקחת בחשבון במרבית המקרים את המיקום והשטח הפנויים לרמפה אשר יקבעו בחלק גדול מהמקרים גם את סוג הרמפה.

דרישות ותקנות של רמפות לנכים

לצד מדידות והתאמות טכניות ישנם פרמטרים נוספים כמו דרישות משפטיות אשר ישפיעו על בחירה של רמפה לנכים. לשם כך מומלץ להכיר את הדרישות המשפטיות ותקנות הנגישות, אשר הונחו על ידי ארגונים כמו חוק האמריקנים עם מוגבלויות (ADA) בארצות הברית או תקנות נגישות מקומיות בישראל. תקנות אלה מתארות את המפרטים להתקנת רמפה, לרבות יחסי שיפוע, דרישות רוחב, מפרטי מעקה, ומשטחי נחיתה. עמידה בתקנות אלו יהיו הכרחיות לא רק כדי להבטיח את בטיחותם ונגישותם של משתמשים בכיסאות גלגלים אלא גם כדי למנוע בעיות משפטיות.

 

כמו כן עבור עסקים ומרכזי שירות שונים, עשויים להיות דרישות רמפה משתנות בהתאם לצרכים הספציפיים שלהם. לדוגמה, מסעדות וחנויות עשויות להפיק תועלת מרמפות ניידות שניתן להגדיר ולאחסן בקלות, בעוד שמתקני בריאות ומבני ציבור עשויים לדרוש רמפות קבועות עם מעקות יציבות שיעניקו נדבך נוסף של בטיחות.  חשוב כי בעלי עסקים ומרכזי שירות שונים, יבצעו הערכת נגישות בכדי לקבוע את אפשרויות הרמפה המתאימות ביותר בהתבסס על השטח, תנועת הרגליים וצרכי המשתמשים.

דלג לתוכן
הגעת לתפריט הנגישות, לחץ ENTER על מנת לדלג על התפריט.