תפריט ראשי
No products in the cart.
משלוח חינם לכל הארץ בכל הזמנה מעל 500 ₪ *לא כולל ריהוט

להכיר אותם טוב יותר-מעלונים

בכל הנוגע להבטחת נגישות וניידות לאנשים עם מוגבלות, למעלונים יש תפקיד מכריע במתן גישה נוחה ועצמאית לרמות שונות של בניין או בית. בחירה נכונה של מעלונים מצריכה שיקול מדוקדק של פרמטרים שונים בכדי להבטיח שהיא אכן עונה על הצרכים הספציפיים של אנשים עם מוגבלות. כמו כן הערכה שכזו כוללת בתוכה גורמים כגון קיבולת משקל, גודל, רוחב דלת ומנגנוני בקרה אשר יוכלו להבטיח תאימות עם עזרי ניידות שונים, כגון כסאות גלגלים או קטנועים ניידים.

יתרונות בבחירה של מעלונים

ההחלטה על התקנת מעלונים לאנשים עם מוגבלות מביאה יתרונות רבים. ראשית, מעלונים משפרים את הנגישות בצורה יעילה, יחד עם הנגישות הם מאפשרים לאנשים לנוע בחופשיות בין הקומות מבלי להסתמך על סיוע. יתרונות אלו מקדמים עצמאות ותחושת העצמה עבור אנשים הסובלים ממוגבלויות. בנוסף, מעלונים יוכלו לספק תחושת נוחות וקלות תנועה, אשר יפחיתו משמעותית את העומס הפיזי והמאמץ הנדרשים לניווט בגרמי מדרגות. יתר על כן, מעליות מציעות אמצעי תחבורה בטוח ומאובטח לאנשים עם אתגרי ניידות, תוך מזעור הסיכון לנפילות או תאונות.

שינוים בעת התקנה ושימוש

לפני התקנת מעלית, ייתכן שיהיה צורך לבצע שינויים מסוימים בבית על מנת להבטיח שימוש אפקטיבי ויעיל. שינויים אלה יכולים לכלול יצירת מקום למסלול המעלון, הבטחת שלמות מבנית לתמיכה במשקל המעלית ומתן חיבורים חשמליים מתאימים. לכן לפני התקנה מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע כמו מהנדסים אשר יוכלו להעניקה הערכה מדויקת של התקנת המעלון אך גם בכדי לזהות שינויים נחוצים בסביבת הבית.

כל שכן אנשים בעלי מוגבלויות שונות יוכלו להפיק תועלת מהשימוש במעלונים. אנשים עם לקות תנועה, כמו אלה המשתמשים בכיסאות גלגלים, הליכונים או קביים, נהנים מאוד מהנוחות והנגישות שמספקים מעלונים. בנוסף, אנשים עם בעיות שיווי משקל, מצבי נשימה או מגבלות פיזיות אחרות המשפיעות על יכולתם לטפס במדרגות יכולים ליהנות גם מהשימוש במעליות בבתיהם.

כמו כן ראוי לציין כי מעלונים המיועדים לשימוש ביתי, יכולים להתאים גם למקומות נוספים מלבד בית המטופל. לדוגמה, במבני ציבור, משרדים או מתחמי מגורים כמו בתי אבות, כאשר התקנה של מעלון נגיש יכולה לשפר בצורה משמעותית את הנגישות לאנשים עם מוגבלות ולאפשר להם השתתפות מלאה בפעילויות חברתיות ומקצועיות.

דלג לתוכן
הגעת לתפריט הנגישות, לחץ ENTER על מנת לדלג על התפריט.